Sunday, October 21, 2012

En lördagsknut


Igår var det full rulle på stan och såhär satte jag upp mitt hår innan jag gick ut i folkvimlet. Eftersom jag bara kunde hitta tre hårnålar att fästa den tvinnade flätan med så lyckades den gå upp efter ett tag. Det blev ju just typiskt eftersom mitt hår då stog åt lite alla håll lagomt tills att jag faktiskt träffade folk jag kände.  Jag passade även på att prata lite med Underbara Clara som besökte designmarknaden i Bildas lokaler. Hon var lika trevlig och jordnära som hon verkar i bloggen sin. Hela källaren hos Bilda var fylld av fina saker som folk har skapat. Spana gärna in Linnea N Kolbäck och andra augusti som var där igår. Själv blir jag alltid inspirerad när jag besöker dessa designmarknader som dyker upp nu och då. Så igår eftermiddag spenderades framförs symaskinen med ett lapptäckesprojekt samt ett annat projekt. Mycket roligt att bli inspirerad. 
Jag tänker skapa en helt ny blogg för hårinlägg, men nu sitter jag här med ett problem. Namnet. Namn är alltid så svårt och det mesta är alltid upptaget. Vi får därför se när den drar igång men jag har redan nu börjat fila på en design. :)

5 comments:

  1. en fråga till dig som har så långt och fint hår, hur tvättar du det för att det inte ska bli trassligt? jag sparar ut mitt hår och har tampats med det här problemet ett tag nu, så kom jag på att du kanske har något bra tips? tacksam för svar! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det jag brukar tänka på (men som jag ofta glömmer bort) är att kamma igenom håret innan jag hoppar in i duschen. Det är lättare när det är utträttat redan. Sedan kör jag ju på balsammetoden och det ser jag på din blogg att du också gör :) Innan jag började så tvättade jag enbart med schampo, så totala motsatsen. Och då fick jag mer tovor än idag. Jag sköljer ofta inte ut det sista balsamet i längderna utan låter det sitta i som ett "leave-in" och det brukar kunna hjälpa. Sedan undviker jag att ha håret utsläppt när jag har tex en ylletröja eftersom jag vet att det blir lättare att det trasslar sig då. :)

      Delete