Tuesday, August 21, 2012

Handarbete och sånt!

Jag är så sugen på att göra lapptäcken nu! Jag har en idé som nu bara ska mätas och klippas. Men jag frestas att göra enkla lapptäcken, så som dessa, för de är så fina de också. Fokus ska dock ligga på mitt projekt som är lite mer invecklat. Jag kommer vara så stolt om jag lyckas med det! I morgon ska det alltså mätas tyger, provsy och förhoppningsvis kommer tillskärning av bitarna att ske. Tills dess får ni se det handarbete jag jobbar på just nu. Det ska blir en väggbonad och den är helt sytt för hand.


Bilden ovan: Nästan alla applikationer är påsydda. Jag använder langettstygn för att sy fast dem. 

Bilden nedan: Här har quiltingen börjat. Vaddning och baksida hölls på plats med nålar tills tillräckligt mycket hade quiltats. Tanken är att hela ska vara fylld med mönster tillslut. Jag uppdaterar igen så får ni se hur processen fortlöper. 



1 comment:

  1. Det är jättefint, du är så kreativ och pysslig. Jag skulle lätt kunna köpa ett sånt handgjort lapptäcke =)

    ReplyDelete