Monday, July 2, 2012

Traveling


I morgon reser vi bort ett tag. Det ska bil roligt och intensivt. Vi besöker nämligen min killes släkt i Skåne. Jag som aldrig varit söder om Göteborg tycker detta är spännande, haha. Dessa bilder togs dock i våras när jag besökte min släkt på västkusten. Jag och Najda framkallade rullar vi tagit häromdagen och därför kommer ni nog få se en hel del analoga bilder i fortsättningen. Men först ska det resas lite! 

Tomorrow we're going away for a while. It's gonna be fun and intensive. We're goingto visit my boyfriends' famliy in Skåne. I've never been south of Gotheburg so for me it's very exciting, haha. These pictures though were taken when visiting my family on the west coast of Sweden. The other day, Nadja and I developed some films we've taken  and that's why there's gonna be a lot of analouge pictures in the blog for a while now. But first, traveling! 


2 comments:

  1. sv. Det är sant :) Fast jag är inte så bra på kinesiska, så jag misstänker att det här blir lite överkurs. Fast jag har tittat lite i boken, och då hittade jag flera ord som jag visste vad de betydde (och också såna där störiga "jag vet att jag har haft det här ordet, men jag vet inte vad det betyder"-ord XD).
    Men det är ju bra att det finns en översättning med! Ett bra sätt att lära sig, tycker jag, är att läsa en översättning och försöka luska ut vilka ord som betyder vad.

    ReplyDelete
  2. sv. alltså jag har gått såna där kvällskurser nu i ett och ett halvt år (tre st "terminkurser"). Det är ju inte sådär som att läsa det i skolan, att man har prov, eller måste göra läxor eller så. Vi brukar dricka te haha XD Det är alltså inte speciellt strängt, så därför har jag inte lärt mig så mycket, som man kan tänker att man borde kunna efter ett och ett halvt år.

    Dina kommentarer har kommit fram! (vad jag vet i alla fall). Eller jag tror ju att jag har svarat på nästan alla av de kommentarer jag fått, så du borde ju veta att de har kommit fram.
    Men blogg.se håller på och gör om nu, så det är vissa saker om inte riktigt funkar som de ska. Jag kan skriva om det som feedback till dem!

    Och: Ha en trevlig resa :D

    ReplyDelete