Thursday, July 19, 2012

Frisyrinspiriation

Det har varit segt här med bloggandet. Det är ju så mycket härligare att bara slappa och njuta av sommaren. Här kommer i alla fall ett inlägg med lite frisyrinspiration. Dessa var de frisyrer jag hade på min resa häromveckan och bilderna är kanske inte alltid de bästa eftersom de inte togs för att just visa frisyren. Jag försöker även förklara lite kort hur jag gjort frisyren under varje bild.



Sidofläta med knut
Jag trivs med mitt hår uppe i en knut, men när man ska flyga kommer ofta knuten i vägen. Här gjorde jag alltså en sidofläta på den högra sidan som sedan fick gå över till knuten jag skapade på vänster sida. 



Tvinnade flätor
Denna frisyr består av en tvinnad fläta av luggen som sedan går ned i en dubbeltvinnad fläta. Börja med att göra en tvinnad fläta i luggen. Tvinna hela vägen ut och fäst med en liten snodd. Ta sedan över allt hår över ena axeln och dela håret i två. Låt den lilla flätan följa med en av dessa delar. Tvinna den ena delen till en tvinnad fläta och fäst längst ned. Tvinna sedan den andra delen likadant. När dessa två är klara tvinna dem då runt varandra så att det blir en dubbeltvinnad fläta. 


Tvinnad glugg
Här har jag släppt ut de stora tvinnade flätorna men behöll flätan i luggen. 


Inbakad fläta


Utsläppt med snedbena


Kanelbulleknut fäst med klämma
Ta tag i ditt hår som om du ska göra en hästsvans. Snurra håret åt ett valfritt håll. Snurra sedan ihop håret till en knut på huvudet. Försök göra varven av hår så platta som möjligt, så att de går runt varandra och bildar en "kanelbulle". Håll fast med en klämma. 


Crown Braid
Ni kan se min tutorial för denna frisyr här. Detta fotot är väldigt rufsigt efter en hel dag full med aktiviteter.


Vill ni ha fler inspirationsbilder kan ni kika i min kategori "hair styles". 








No comments:

Post a Comment