Thursday, June 28, 2012

June


Det är äntligen sommar och man kan gå runt i sandaler. Dessa har jag fått i present. Fina sandaler från Vietnamn som jag bara använder inomhus. Matchande tånaglar också. 

Finally it's summer again and I can wear sandals. These are a gift brought to me from Vietnam and I only use them inside. I've got matching toe nails too. 


Dessa sandaler hade jag nästan glömt bort men de har fått komma ut ur garderoben. Jag kommer att använda dessa mer i sommar. 

I'd almost forgotten these sandals, but now they're out from the storage again. I'll be wearing them more this summer. 


Jag besökte en affär, Hemflit, förra veckan, som jag inte visste fanns här i stan. På jakt efter en Quilting Hoop hamnade jag i denna broderiaffär. Dessa fina skapelser hänger på väggen vid ingången. Jag kommer definitivt att besöka dem igen. De var väldigt vänliga och försökte hjälpa mig så gott de kunde. Men jag har ännu inte hittat en quilting hoop. 

I visited a store last week I didn't know we had in town. In search for a quilting hoop I ended up in the embrodery store. These lovely creations hanged on the wall in the entrance. I'll defenitly visit this store again. They were very nice and tried to help me as much as they could. I didn't find a quiliting hoop though.


Igår tryckte vi våra egna mönster på tyg. Det är väldigt roligt och jag är glad att jag har en mamma som är kreativ. Det lila trycket är min design. 

Yesterday we did screen printed our own pattern on fabric. It's very fun and I'm glad that I have a mother that's creative. The purple pattern is my design. 


Söta äppelblom blommar nu. 

Pretty apple flowers bloom now.


Även en blåsig strand har sina guldkanter. Bra sällskap är vad som behövs. 

A windy beach has it's highlights too. Good company is the key.



2 comments: