Friday, June 8, 2012

Hårkrona med knut


En liten frisyr från veckan som varit. Jag började fläta ett hårband (utbakad fläta) med start vid det ena örat. När jag gått runt till andra örat och nacken fortsatte jag att fläta håret i en vanlig fläta som jag sedan satte upp runt huvudet. På detta sätt skapade jag en hårkrona utan att fläta hela varvet runt. Man kan välja att ha håret utsläppt och ha flätan som ett hårband, men jag satte upp håret i en knut mitt på. Det ger en ganska elegant frisyr som är lätt att göra. Hur man gör en utbakad fläta förklarar jag i videon i detta inlägg

5 comments:

  1. sv. ja, och jag hoppas det håller i sig också! Att det inte bara är nu när dom gör comeback.
    Rätt intressant att se det där egentligen, hur de faktiskt har fans trots att Ryo och Pi är borta. Jag undrar hur det t.ex. skulle bli om Yamada och Chinen slutade i Hey!Say!JUMP!

    ReplyDelete
  2. wow vad fint. Jag längtar till mitt hår är tillräckligt långt för sådant här :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket :) Eftersom att flätan ligger runt huvudet behöver man inte superlångt hår för att göra denna frisyr. Bara man får håret att stanna i flätan så borde det gå bra :)

      Delete
  3. Sv. Ja, det är ju främst Yamada som kameran fokuserar på när dom är på tv och så, och det är han som får mest sololines i låtarna. Chinen kommer väl andra då, och sen finns det några som jag knappt nånsin hört sjunga och som i vissa pv's inte syns alls.
    Ja, och i news har man väl satsat lite på alla medlemmarna också. Det finns ju tegomass som kanske har sin egen fanbase, och också Koyashige som jag inte känner till så bra, men med tanke på alla koyashige-fanfics jag sett så borde de ha rätt många fans också. Jag tror hsj skulle vinna på de också, om dom alla fick synas lika mycket.

    ReplyDelete
  4. Hej, hittade din blogg precis och sitter och läser igenom "hair care"-inläggen främst, så oerhört roligt att få följa steget från shampo till balsamtvätt, ditt hår ser fantastiskt friskt och välvårdat ut! Började själv med balsammetoden för drygt ett år sedan, och skulle inte gå över till shampo igen för ett öre.

    Jag blir så inspirerad när jag läser och får många tips, då jag problematiskt har råkat vänja mitt hår vid balsamtvätt varje dag, och det blir värre. fett direkt. Jag undrar, vande du dig vid mer sällan tvättning, eller rättade det till sig med balsamtvätten för dig? Har du tips för att slippa tvätta håret mer än 1-2 ggr per vecka? Och sedan, hur går det med olivoljebehandlingen som kan göras lite då och då, något du rekommenderar (ren olivolja som sedan sköljs ur)? Mitt mål är att få håret så friskt och välvårdat som möjligt, och så småningom lika långt som ditt, med tvätt 1-2 ggr per vecka.

    svara om tiden finns, och tack för dina välskrivna inlägg

    ReplyDelete