Saturday, June 23, 2012

Ett år med balsammetoden

Juni 2011 - Nytvättat, sista tvätt, borstat

Nu var det ungefär ett år sedan jag började tvätta håret enligt balsammetoden. Efter flera dagars läsande om balsammetoden och om ämnen i hygienprodukter så bestämde jag mig för att prova på balsammetoden. Det är jag väldigt glad att jag gjorde för dels har det varit bra för håret, men det väckte också mitt intresse för hår ordentligt. Jag har alltid gillat att göra flätor och liknande, men jag har aldrig tagit hand om håret mer än nödvändigt. I dagens läge skulle jag säga att mitt hår mår mycket bättre än det gjorde för ett år sedan. Det är lättare att reda ut och glänser fint. Jag rekommenderar gärna balsammetoden till fler, så är ni intresserade kan ni läsa mer i mina inlägg, eller på long hair community (engelska), på lockig.se (där de har en bra checklista) eller hos June's Abstracts där jag först hittade det. 

It was one year ago now that I started to use the Conditioner Only method when washing my hair. After several days of readin about it I decided to give it a try. I'm very glad I did cause not only has it been good for my hair but it also awoke my interest in hair. I've always liked braids and updo's, but I've never really taken care of my hair more than what's necessary. Today my hair feels much better than before. It's easier to detangle and it has a nice shine. I highly recommend this and if you're interested you can click the links above, but there's only one that's in english (Long hair community).  


Juni 2012, Nytvättat, oborstat

7 comments:

  1. sv. det kom visst fram :)
    Haha, 79 är väldigt lite tycker jag XD Men som sagt så lyssnar jag mycket på repeat.
    Jag håller med, det skulle vara roligt att se månad för månad vad man lyssnat mest på! Men jag vill inte heller gå via internet eller så, det känns säkrast att ha allt på själva datorn (med tanke på att vi var utan internet för ett tag sen. Jag hade varit riktigt nere om jag inte hade kunnat lyssna på musik).

    ReplyDelete
  2. härligt att se, jag instämmer!

    ReplyDelete
  3. Ditt hår är verkligen superfint!

    sv: Tack du! Nu har jag ordnat att jag får creds också! Yay :D Okej, ska se om jag kan samla mod och skriva ett intro. Jag är ju iofs inte lika mycket mori som du och de andra. Platsar jag där verkligen? *sobs* Men jag är glad att du bjöd in mig :D :D :D

    kram

    ReplyDelete
  4. sv: Det är ju iofs sant. Det ska man ju göra :)
    Det gör det faktiskt, men det var inte det jag tänkte skriva om dock,
    om jag kan förmå mig att skriva lite. Men jag ska faktiskt på en arbetsintervju. Känner mig nervös. Hur ska det gå? Försöker vara positiv!

    Jag ska försöka. Jag blir alltid så blyg när det gäller sånt. Att skriva en intro och så. Aa okej, jag kör jeans jag med ^^ Å en hel del vintage när plånboken tillåter ^^ Men som du gillar jag stilen/livstilen väldigt mycket med :D

    kram

    ReplyDelete
  5. sv: Tack ^^
    Precis! Jeans är enkelt och nice! Secondhand är nice det med ^^

    hihihi

    kram

    ReplyDelete
  6. Det är verkligen stor skillnad! Håret är ju mycket blankare, slätare och topparna ser mer sammanhållna ut. Jättefint! Önskar att jag hade kunnat spara ut till den där längden någon gång.

    ReplyDelete