Thursday, May 3, 2012

Så saker!


Vi har börjat att så saker nu. Hela fönsterbrädorna i vardagsrummet är fullt av krukor och temporära växtstationer (som en äggkartong). Vi planterade om alla våra äldre växter och planerade nya frön i måndags tror jag. Nu har de redan börjat växa lite och det ska bli roligt att se dem utvecklas och växa mera. Cheryl är mer logisk och odlar saker vi kan äta medans jag mest vill ha blommor. Några är ätliga dock! 


Något ätligt som jag gör är att grodda bönor till böngroddar. Min kille älskar böngroddar och nu är första gången vi provar att göra detta. Förhoppningsvis blir de riktigt stora och goda. Bilden nedanför visar hur mycket de växt under en natt. De har redan blivit större och hoppat ur sina gröna skal. Fler uppdateringar lär komma! 



7 comments:

  1. Vad skoj! Mamma skulle ha planterat bla bondbönor, men vi hann inte. :/ Tiden går så snabbt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jag har ingen aning om vi är sena eller ej. Men vi sår ändå! :D Tiden går väldigt snabbt och det är redan maj!!! O_O

      Delete
    2. Visst, men ni sår inomhus? Det ser ut så på bilderna. :) Vi hade tänkt så dem ute i trädgården.

      Delete
    3. Ja, vi sår inomhus, vi har bara en balkong här i stan :) . Men jag vet inte om det ens går att sätta utomhus här än. Usch för kalla norrland! Sist jag var hemma hos mina föräldrar var fortfarande tomten full med snö :/

      Delete
    4. Jösses, jag som tyckte att det var snö på tok för länge, ända in i april, vintrarna -10 och -11! :O
      Hoppas att det kommer lite vårvärme till er snart då! :D

      Delete
  2. OMG!!! WHY DON'T WE LIVE TOGETHER?!! I so want to start sprouting! But i've failed so far! Better try again!

    Oh, i'll check it out! And also! I have to get a flikr... really... i'm so far behind!

    ReplyDelete