Sunday, May 20, 2012

Gibson tuck


Igår besökte jag Elin som anordnade tebjudning. Mycket trevligt med scones och härliga människor. För att göra det lite speciellt satte jag upp håret i vad som kallas en "Gibson tuck". Det var första gången jag provade och det var en väldigt lätt frisyr som har en vintage-stil. Allt man gör är att göra en hästsvans och ovanför gummisnodden gör man ett hål (ej rakt igenom) och så vänder man hästsvansen och stoppar in allt hår i hålet. På slutet kan man sätta en klämma och en blomma som håller ihop det. Kolla på videon här nedanför om vi vill se hur man gör. Detta är definitivt en frisyr jag kommer att använda ofta. Sätter man hästsvansen högt upp får man frisyren jag har, men man kan också sätta hästsvansen längre ned i nacken och själva knuten kommer att hamnar längre ned. 


1 comment:

  1. guuuuu vad fint ;A;

    svar: ja, haha det hoppas jag med! ska dra och hämta färgerna idag :D :D så spännande och jäääävligt nervöst XD

    kramar <3
    http://mymic.blogg.se

    ReplyDelete