Thursday, May 31, 2012

Ett Silverchair-inlägg



Jag såg nyss den här intervjuven med Daniel Johns, huvudman i bandet Silverchair. De gör inte längre musik tillsammans men den här intervjun är från 2007 då de precis släppt sitt senaste och sista album. Jag såg dem sedan den sommaren och var överlycklig!

Här är två nya låtar från det senaste albumet



 Kanske har ni hört denna låt, Ana's Song som blev känd här i sverige runt 99/00. Den handlar om hur han kände när han hade anorexia.

 

Även denna låt, Anthem for the year 2000 blev väldigt känd i sverige. Kanske mer känd än Ana's Song.




Den här låten har jag ingen aning om den var känd här i Sverige, men den är bra och från samma album som Ana's Song och Anthem of the year 2000.





Jag avslutar detta inlägg med min favoritlåt som också är den låt som gjorde att jag blev ett Silverchair fan sommaren 2003. Jisses vad tiden går fort, det är snart tio år sedan. Det var då jag satt och lyssnade på låten om och om igen och försökte skriva ned texten eftersom att det inte gick att snabbt kolla upp den på internet (som på den tiden var dial-up). Åh sommarminnen! <3


2 comments:

  1. Ja jösses vilka flashbacks jag fick där :) Silverchair gillade jag mycket när jag var yngre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha va roligt! :D Det är inte många som verkar minnas dem tycker jag.

      Delete