Sunday, April 22, 2012

Sunday Fika


Idag har det fikats! Fika på café med gott och kreativt sällskap, men också födelsedagsfika och en supergod maräng/nutella cheesecake!  Nu känner jag att jag har sockrat tillräckligt för en hel vecka. Jag fick en bok så att jag kan lära mig japanska av Haruka och det blir mycket japanskaplugg denna vecka eftersom jag vill klara sista uppgiften. Känner mig inte så bra på japanska än, men förstår en del i alla fall. Det kommer, det kommer. När Yui kommer tillbaka efter sommaren hoppas jag på att kunna prata mer japanska med henne. 

4 comments:

  1. Ganbatte!

    Mitt japanskapluggandet är i en svacka just nu, speciellt som min japanska lärare befinner sig i Japan nu några veckor på semester med hennes familj.

    Ser gott ut med fika! XD~

    ReplyDelete
  2. Härligt att du börjat med japanskan nu. Vad är det för bok, köpt i Japan?

    ReplyDelete
  3. Låter bra, de japanska böckerna brukar vara bra! Hmm.. var det Umeå, så verkar den inte visas där nu i alla fall. Synd! Men den kommer väl sen på DVD om inte annat.

    ReplyDelete
  4. Kul med japanska! Jag har haft lov från skolan nu i en vecka så jag har varit lat med japanskastudierna ;) läser du på universitet? :)

    ReplyDelete