Tuesday, March 27, 2012

Negativ och positiv

Negativ

Igår framkallade jag och Stina varsin filmrulle svartvitt. Det var härligt att vara tillbaka i labbet och dofterna var nostalgiska. Det blir nog fler svartvita rullar knäppta framöver. Nu när jag var tillbaka där så inser jag hur synd jag tycker det är att fler personer inte provar på det och får känna den sidan av fotografering som är hantverk. Det finns inte många ställen där man kan göra det själv dock, så vi är rätt lyckligt lottade med labbet vi har. Dessa bilder är foton av negativen som jag tagit. I dagens tider vill man ju se resultatet på en gång och utan negativscanner (och inte tålamodet att vänta tills vi har tid att vara i mörkrummet) så fotograferade jag av mina negativ. Det gav en rätt mysig känsla det med. 

Positiv

Filmremsor - Positiv



4 comments:

  1. sv: ja :(

    Det haglade här igår. Jag har för mig att det var igår i alla fall :S Usch då! Eller hur! Våren kom fram, kom fram!!!!

    kram

    ReplyDelete
  2. Haha, jag trodde först det var nåt bra och nåt dåligt som du skrev om. Film negativ, hehe... Så vackra bilder kan bli med svartvita toner...

    Jag har inte följt din blogg så mycket eftersom jag glömmer att gå in här. Det är lättare på LJ eller när något dyker upp på Facebook. Får väl försöka titta in lite oftare, du har en sån fin blogg. Me likes! *nods*

    Meteor Garden var faktiskt det som gjorde att jag drogs med in i fangirling. So nostalgiskt, borde se den igen nån gång. ^^

    Det är bra med mig. Själv då?

    ReplyDelete
  3. These look really neat!

    And not to eavesdrop on other comments but, Meteor Garden got me into asian dramas too... how weird.

    ReplyDelete
  4. Ja, älskar ju också foto men det var alldeles för länge sedan jag framkallade eller fotade analogt (2006).

    ReplyDelete