Monday, March 5, 2012

Helgens frisyr


I lördags gjorde jag den här frisyren. Den är gjord utan att använda värmeverktyg eller kemikalier. För själva frisyren så gick jag efter en tutorial som jag hittade på youtube. Jag följde dock inte hela videon utan ville ha håret lite mer löst och skippade sista steget.  Lockarna är gjorda genom att ha haft håret uppsatt i en sock-bun under natten. Jag fuktade håret lätt innan jag rullade upp håret på socken. Jag sov sedan med socken och lät den sitta i ända tills jag fixade frisyren. Det var tvättdag den dagen så en sne sock-bun bekymrade mig inte direkt. Istället för hårspray använde jag ett hårspray man kan göra själv utan vatten och socker. Jag följde denna video som June tipsade om häromdagen. Den sprayflaskan jag använde köpte jag på Kicks och den rymmer ca 1 dl, vilket räcker till att börja med.  Sockersprayet håller rätt bra skulle jag säga. Det är svårt vilket spray man än använder att få lockarna längst ut på mitt hår att hålla, men för de tvinnade småflätorna höll det mycket bra. Vi spelade Wii Just Dance och trots detta var frisyren på plats. Såhär såg mitt hår ut när jag kom hem senare den kvällen, blommorna tog jag bort för att få på mig mössan på vägen hem. Mycket nöjd blev jag, både över lockarna och över sprayet. Borsta inte bort sockersprayet med en svinhårsborste, håret blir superstatiskt! 



1 comment:

  1. Åh enormt fint! Jag bokmärkar det här inlägget, något sådant har jag tänkt mig som bröllopshår! Vi har typ precis samma längd på håret också :D

    ReplyDelete