Sunday, February 12, 2012

Tutorial - Tvinnad fläta


Jag fick för ett ganska lågt tag sedan nu en förfrågan på att visa hur jag gör min inbakade tvinnade fläta och nu har jag äntligen gjort en video. 





  • Börja med två sektioner framme på huvudet. Tvinna båda dessa åt höger. Korsa sedan dem åt vänster. De ska nu ha bytt plats med varandra. 
  • Lägg till lite hår på ena sidan och tvinna sedan sektionen mer åt höger för att få med det nya håret. Gör samma sak på andra sidan. Tvinna även där åt höger. Korsa sedan de två sektionerna och de ska nu ha bytt plats med varandra igen. 
  • Fortsätt på detta sätt tills du inte kan lägga till mer hår. Då fortsätter du bara tvinna sektionerna åt höger och korsa dem åt vänster ända tills du när slutet och fäster det med en gummisnodd.
Vill man inte göra inbakningen utan bara tvinningen gör man såhär
  • Dela håret i två delar
  • Tvinna båda delarna åt samma håll (t ex höger)
  • Korsa dem sedan åt det andra hållet (t ex vänster)
  • De har nu bytt plats
  • Fortsätt göra detta tills du är nöjd med längden

3 comments:

  1. Ser ju betydligt lättare ut än det är, förstås. :P Önskar jag hade lika lätthanterligt hår som du. D: Mitt är ju så jävla tjockt...

    Också. lmao lmao.

    GACKT! 8DDD

    /Rina

    ReplyDelete
  2. :D Oh yeah! Well, i love your long hair! Hihi. Thanks.

    This video was awesome! Easy to understand!

    ReplyDelete