Monday, February 27, 2012

Ett hår-tips

Jag vill tipsa om The Long Hair Community. Man behöver inte ha långt hår för att vara med utan jag skulle säga att det är ett forum för alla som är intresserad av hår och frisyrer. Det är såklart väldigt många där som har långt hår och det är väldigt många som vill ha långt hår så det är en bra blandning. Till skillnad från lockig.se som är ett hårforum för de som använder balsammetoden så har LHC (som Long Hair Community förkortas till) många olika synvinklar på hur man borde behandla sitt hår och många olika tvättmetoder för håret. Balsammetoden var den första metod jag stötte på som var annorlunda från det vanliga schampo och balsamet, och det öppnade upp en helt ny värld kring hur jag tänker angående hår och kropp. På LHC möts man av många olika åsikter och folk berättar om många nya metoder jag aldrig hört talas om tidigare. Det är väldigt roligt och inspirerande. Det är inte heller bara tvättmetoder som diskuteras utan allt som har med hår att göra! Så kika in där! Vill man bli medlem och skriva svar och inlägg så tog det ett tag innan de godkände ansökan, amen att surfa runt på forumet går bra annars också. Många av bilderna syns dock inte för folk som inte är medlemmar. Men, helt klart en sida att besöka om man är intresserad av hår! :D

No comments:

Post a Comment