Sunday, February 5, 2012

Då och Nu

Övre bilden från början av juni. Det är nytvättat (sista gången med SLS-schampo) och nyborstat. Jag ska precis börja med balsammetoden. 
Under bilden från januari. Det är nytvättat (med balsam) och nyborstat. Nu har jag använt balsammetoden i åtta månader.


Det är olika ljus i bilderna och de är inte ultimata bilder att jämföra med varandra, men det är det bästa jag har. Efter den sista tvätten visade sig hur håret egentligen såg ut utan alla silikoner från den balsaminpackningen jag använde tidigare (TREsemme). Det var strävt och jobbigt. Att bara tvätta med balsam gör att håret aldrig känns sådär jobbigt och strävt längre. Men jag tror att en tvätt med ett SLS-schampo nu skulle göra samma sak, det är verkligen uttorkande och starkt rengörande (mer än jag behöver). 

Jag är verkligen nöjd med resultatet av balsammetoden och jag kommer att fortsätta med det här. Vill man inte gå helt över till bara balsam kan man istället byta till SLS-fritt schampo. Det innehåller inte de uttorkande sulfaterna som vanliga schampon har och är därför bättre för håret.  Jag har listor på både godkända balsam och godkända SLS-fria schampon (pdf-format), om någon vill ha dessa är det bara att lämna en kommentar och e-mail så kan jag skicka över filen/filerna. :

Min hårutmaning har fortsatt denna vecka också och jag uppdaterar om den senare. Idag var dag 20! 

4 comments:

  1. Jag drömmer om långt hår. Men jag är så jäkla otålig som jag hinner alltid klippa av det innan det blir så långt som jag vill ha!

    ReplyDelete
  2. Åh, jag skulle gärna vilja ha listan om det går bra! Är lite osäker på om jag vill sluta helt med schampo nämligen, mitt hår blir lätt helt friktionsfritt och ohanterligt när det är för mjukt :c epost är cherrymilk@live.se!

    ReplyDelete
  3. Hej, jag googlade allmänt på olika balsam osv och skulle mer än gärna vilja ha listan! Kan du vara så snäll att du mailar den till minnzan@hotmail.com? TACK!

    ReplyDelete