Thursday, January 12, 2012

Sock-bun curls



 Jag hade inte stora förhoppningar på att få lockar från att ha håret i en sock-bun. Eftersom jag hade gått runt med håret i boll några dagar men inte fått några betydande lockar tänkte jag att det kanske inte funkade på mig. Igår provade jag att sova med denna frisyr och vips idag har jag stora och härliga lockar och vågor i mitt hår. Något som påverkade tror jag var det faktum att mitt hår var nytvättat och fortfarande lite lite fuktigt när jag rullade upp det. Nu får vi se hur länge lockarna stannar kvar men det är roligt att det fungerade. Jag försöker att inte använda värmeverktyg till mitt hår och det är verkar vara ett bra alternativ till locktänger. Jag hoppas bara lockarna stannar ett tag och inte är borta ikväll.




I didn't have high expectations about getting curls from having my hair in a sock-bun. The previous days I've been wearing the sock-bun during the days but my hair didn't turn any curlier than it ususally is (which is almost nothing). Yesterday I tried to sleep with this sock-bun and today when I released my hair I had gotten big waves and curls. Wonderful! I think the fact that I washed my hair yesterday and that it was a bit damp when I made the bun, had a big effect. We'll see how long the curls stay but it's fun that it acutally worked. I try to avoid heat styling and this seems to be a good alternative.

6 comments:

  1. Håret bör alltid vara fuktigt om man ska våga på detta sätt. Samma om du vill ha vågit - fuktigt och gör flätor innan du lägger dig. Vips! Fina vågor :) Mycket fint resultat btw :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja, jag insåg inte vikten av fukt förrän nu. Jag har ju hört talas om att det är bra att fukta men nu förstår jag verkligen varför :) Tack så mycket!

      Delete
  2. Så du provade det! Jättefint! Annars får du väl ha lite godkänd hårspray i om du vill att det ska hålla!

    kram

    ReplyDelete
  3. sv. jag antar det.. Det kändes som en lite väl bra och dyr kamera med tanke på att det är min första och jag inte har något stort intresse på det sättet. Men när jag investerar i något vill jag nog göra det ordentligt, antar att det var orsaken ;) dessutom tror jag absolut att det kan bli ett stort intresse!

    ReplyDelete
  4. svar: det är peruker xD mitt riktiga hår är väldigt långt och mörkblont :) min kompis hår är kortare och mörkbrunt ^^

    ReplyDelete
  5. Those curls look great! Isn't it a shame your hair isn't like that all the time? I always wish my hair was curly... naturally and without the work. Beautiful pictures, LinnLinn!

    ReplyDelete