Wednesday, January 4, 2012

Rosa timmen


Jordgubbsbullar gjorde jag idag efter det här receptet, men med lite modifieringar. Först och främst gjorde jag en vanlig bulldeg och utgick inte från det receptet jag länkade. Jag hade också frysta jordgubbar istället för färska och bakningen blev rätt så speciell på grund av det. Väldigt kladdigt men ändå väldigt gott.   För att twista till det ytterligare användes inte vanligt socker utan något som hette "Sukrin"som egentligen är ett sötningsmedel bara. Fungerade bra det med, men jag är lite skeptisk till sådana saker. Prova kan man ju dock göra. :) 

Idag har det varit typ snöstorm och jag satte inte foten utanför dörren. Den här bilden tog jag i förrgår då "rosa timmen" kom. Det är när det börjar bli mörkt men det är ändå lite ljust ute och alla lampor reflekteras i snön och allt ser ut att ha en rosa ton. Då är det mysigt att släcka alla lampor inomhus och bara titta ut på allt det rosa. 


2 comments:

  1. Åh, bullarna ser jättegoda ut. Mums!

    Sv: tack!

    ReplyDelete
  2. I loved these! I wish I'd gotten to stay in that day, it was icky out, although I'm pretty sure it's colder today.

    ReplyDelete