Wednesday, January 4, 2012

Mitt 2011



Januari började utomlands för mig och avslutades med en härlig KAT-TUN tårta på min födelsedag. Utöver dessa bilder så var januari ruskigt kallt och jag började den roliga kursen Grafisk form 30 hp. 



I februari åt vi massor av lychee. Det har blivit min favoritfrukt och runt det kinesiska nyåret såldes de för 19.90kr/kg!  Vi hade även en trevlig dubbeldejt på Sagami och Phu började äntligen att gilla sushi. 



Under mars hängde jag mest i skolan där det var roliga aktiviteter varje vecka och hemma åts det mumsig mat. 



April spenderades mycket med nya kompisar och en tur till mormor och det fina (snöfria) landskapet i västergötland. 



Apelsinbörd blev min nya passion och jag bakade så fort det tog slut. Jag tog även min examen från universitetet och Phu köpte en fin planta till mig som han placerade i krukan med våra namn på.



Juni spenderades ute vid havet, både på dagen och på natten (som bilden visar). Sommarnätterna är verkligen underbara. Sedan åt vi en monsterstor jordgubbstårta när pappa fyllde år. Mums!



Juli bestod av resor och släktträffar. Största minnet är från Saxnäs där vi hade väldigt roligt och besteg ett berg. 



En bild från västkusten där augusti startade för mig och sedan en bild från Tapas där vi åt en underbar middag senare under månaden. En härlig månad.



Jag fick en fin poncho av Phu och vi firade att svärfar kom hem från sin långa resa i asien. September var väldigt bildtomt när jag kollade genom mappen. Jobb och plugg gjorde nog att det blev en bilfattig månad. 



I oktober fastnade jag rejält för mandelsmör och efter en dyr burk bestämde jag mig för att göra mitt eget. Underbart gott blir det (och billigt). Jag och Phu firade tre år tillsammans och slog till med en väldigt god middag! 



I november åkte vi ut och kollade på norrskenet. Väldigt fint och något vi kommer att göra fler gånger! Vi firade även jul en månad för tidigt, 24 november. 



December blev fylld av god mat och trevliga människor! 



7 comments:

  1. Jag tror du kommer vara mer av ett proffs gällande blogspot jämfört med mig och ändå har jag varit på blogspot mer än ett år. Jag är väldigt dålig på när det gäller design och åh sånt. Märks det?

    sv: Hahaha! xD

    Okej då menar så. Jag tror det finns ett sånt. Men du måste lägga till det. Lycka till!

    kram

    ReplyDelete
  2. sv. Tack så mycket ^^

    ah jag vet >< jag hoppades att det bara var på min dator.. (fast det ser till och med lite värre ut på din dator) Jag vet inte vad det är, på bloggen där jag gjort designen ser det helt normalt ut! Jag testade att kopiera koderna pånytt men det var ingen skillnad :(

    ReplyDelete
  3. sv: Åh jodå! Det tror jag visst! xD

    Tack ska du ha! xD

    kram

    ReplyDelete
  4. sv: O JA, jag har sett den. Eller en liten del utav den. Ibland förstår jag mig inte på j-pops videos. Tråkigt att de sluta eftersom du gillar dom!

    Jag vet att både Saki och Yuuka slutade för de ville fokusera på studierna istället. Å båda två var liksom de populäraste i gruppen. Men de verkar som de flesta av idolerna slutar för de vill fokuserar på studierna. Men det känns som alla vill göra det samtidigt! Så de droppar som smör.

    kram

    ReplyDelete
  5. sv. Ser det ännu konstigt ut? För jag anade att det kunde vara nåt med nån bild (problemet uppstod efter att jag postat ett nytt inlägg, med en bild) så jag ändrade bilden och nu ser det bra ut för mig!

    ReplyDelete
  6. sv. haha så skönt ^^ Det var jättebra att du sa till! Jag vill att folk ska göra det, för man undrar ju alltid om det är ens egen dator det är fel på, eller något annat. Lättare att lösa problemet om man vet det :)

    ReplyDelete
  7. What a fun idea to put up pictures of your year! They look great and I'm so happy to have spent most of that year with you!

    ReplyDelete