Wednesday, January 11, 2012

Mer sock-bun!


Ett till inlägg och sock-bun! Det är en sådan praktiskt och rätt snygg frisyr att jag nu haft den flera dagar i rad. Bilden ovanför visar hur håret ser ut efter att jag har släppt ut håret efter en dag runt socken. Det är inte så mycket lockar men lite vågor i alla fall. Ni ser även hur mitt hår ser ut när det är som skitigast. Det blir bara fettigt runt hårbotten och topparna håller sig fortfarande fräscha. Vid dessa tillfällen har jag nästan alltid håret uppsatt. 


Idag provade jag att göra en liten annan variant på sock-bun. Jag flätade tre lösa inbakade flätor, en på toppen och en på var sin sida. Jag fäste dem först med hårnålar medans jag jobbade med nästa fläta och när alla tre var klara samlade jag ihop allt hår och höll det stadigt och tog bort hårnålarna. Sedan tog jag hårsnodden och satte upp håret i en hästsvans. Och sedan socken och inrullningen på det (Video här).



Det blev rätt bra och om man gör mer noggrant eller kanske utbakade flätor, så kan det nog bli riktigt coolt. Jag har ingen modeblogg och därför blir det nog inte roligare bilder än såhär just nu, men jag hoppas det duger. :)  



2 comments:

  1. Åhh jag har försökt få till en boll som denna, men jag lyckas ADLRIG :(

    btw / detta är mikaela på divine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det kan vara rätt trixigt. Men bäst är att ha en tajt socka och att göra motstånd när man rullar upp den.
      Roligt att du kikade in! :D

      Delete