Tuesday, January 17, 2012

Hårutmaning


Det är har verkligen blivit en hår-blogg nu, haha. Det blir väl så när man har hittat något som man finner intressant. 

Jag har gått med i ett amerikanske forum kallat Long Hair Community, som är ett forum där folk som är väldigt hårintresserade samlas och diskuterar hår. Man behöver inte ha långt hår för att bli medlem, alla hårtyper är välkomna. Jag brukar klicka runt och kolla på folks bilder med snygga frisyrer och välvårdade hår. En del har verkligen jättelångt hår!!

På denna sida har de även utmaningar och saker man kan prova. Jag kommer nu att göra en av dessa, nämligen "Ha håret uppsatt i en månad". Varje dag kommer jag att ha håret uppsatt och på bilden ser ni frisyren jag har idag. Alla uppsatta frisyrer räknas, bollar på huvudet, vanliga flätor osv. Det som inte räknas är sådana frisyrer som är halvt uppsatta, tex legolasfläta (som jag kallar den). 

Jag började redan igår med utmaningen med en vanlig fläta, så nu ser min lista ut såhär: 

Dag 1: Vanlig fläta
Dag 2: Dubbla flätade knutar
Dag 3: ? 

Mitt mål är att sätta upp håret i en månad och sedan se om jag vill fortsätta efter det. Jag gillar att ha håret utsläppt, men det blir trassligt med halsdukar och min ullkappa nu på vintern. Lika bra att ta utmaningen nu! :D 


5 comments:

  1. Men blir inte håret väldigt slitet då?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror faktiskt inte det. Om man har samma frisyr varje dag och tex en hårsnodd på samma ställe så blir det nog slitet. Men jag tror inte håret tar skada av att vara i olika bollar och flätor. Vi får se helt enkelt :)

      Delete
  2. Tjusigt! Ville annars bara säga att du 'länkar' fel i dina kommenterer (i alla fall hos mig..) blogpost istället för blogspot.. så man hittar inte hit.*

    ReplyDelete
  3. Honestly... i love you. Really! I just went to this long hair thingy and OMG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, I know! It's great isn't it? :) It took like a week for them to accept my registration though :/ So at first it's just a lot of browsing :)

      Delete