Friday, December 23, 2011

Nytoppad



Håret mår nu bättre än det har gjort på mycket mycket länge. Jag borde inte ha skjutit upp toppningen så lång tid som jag gjorde. Det är är toppen! Håret är lite vågit på bilden eftersom jag hade det i en surrad tofs precis innan jag tog fotot.

Sedan noterade jag att efter besöker hos frisören då mitt hår blev tvättat med schampo och balsam (vet ej vilka) samt sprayat med värmeskydd så gick det väldigt fort för håret att bli fettigt. Besöket var på onsdagen och på fredagkväll stog jag inte ut med hur fettigt det blivit. Kanske har jag blviti kräsen med vad som räknas som "fettigt hår" men med balsammetoden så blir mitt hår aldrig så fett så fort. "Normalt" hade jag väntat till på lördag eller söndag med att tvätta mitt hår och även då känns det inte lika fett. Det kanske blir en annan slags "fettig" känsla när man har silikonprodukter i sitt hår?

Efter min tvättning med ett "sista-schampo" (som i detta fall fick bli en handtvål med väldigt få ingredienser) så blev mitt hår väldigt statiskt. Kanske använde jag för lite balsam den gången eftersom att nu, med en helt vanlig balsamtvätt har håret återgott till vad som är "normalt" just nu.

No comments:

Post a Comment