Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.8

22/8 2011

Mitt hår | v.8

Denna vecka har jag prövat att locka håret genom att rulla upp det och fästa med hårnålar när det var fuktigt (som ni såg i det tidigare inlägget). Jag gjorde detta en gång till, så hela veckan har jag alltså haft lockar i håret. Det har varit roligt men som ni kan se på bilden här nedan så fick jag inte till lockarna bak på huvudet och hade inte tid att locka till den med locktången.





Något jag har märkt med håret sedan jag började med balsammetoden är att tidigare var det svårt för mig att dra handen genom håret. Topparna fastnade i varandra och det tovade sig. Jag trodde att det enda svaret för att få bort det var att klippa håret, men nu när jag har använt balsammetoden i två månader så kan jag dra handen genom håret utan att det trasslar sig eller att handen fastnar halvägs ned. Och det är ju ändå logiskt att håret blir mjukare om man använder mer balsam, eller snarare, om man slutar använda produkter som torkar ut håret.



Jag har provat ett nytt balsam denna vecka. Nämligen detta:



Mitt tidigare balsam tog slut och därför beslöt jag mig för att pröva på ett nytt. Detta balsam har jag hört gott om och jag blev glad när jag provade och det hade den konsistens som jag gillar. Så efter min första tvätt så gillar jag detta balsam. Jag köpte även det första balsamet jag prövade (fructis) ifall jag inte skulle gilla detta balsam, men jag ska prova med detta nya balsam nu och spara fructis balsamet till senare (eller ge bort till någon jag vill ska börja med balsammetoden).

No comments:

Post a Comment