Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.4

18/7 2011

Mitt hår | v.4

 

Nytvättat hår, fortfarande lite fuktigt


Nu har ytterligare en vecka gått och totalt har jag alltså använt mig av balsammetoden i en månad nu. Tiden går fort när man har roligt som man brukar säga. Jag är verkligen glad att jag började med balsammetoden för håret känns mycket bättre nu. Det är glansigare och håller sig fräscht mycket längre.  Den största skillnaden är just hur mjukt balsamet gör håret. När jag har använt schampo har håret alltid kännts alldeles torrt när jag sköljt ut schampot och då har jag hett in balsam för att håret ska bli mjukt och inte trassligt (vilket det alltid blivit när jag använt enbart schampo). Men när man använder balsam för att ta bort fettet så blir håret mjukt och smidigt på en gång! Jag masserar in balsamet så att håret närmast hårbotten runt hela huvudet (från panna till nacke och bakom öronen) är mjukt med balsam och sedan masserar jag min hårbotten och drar händerna genom det mjuka håret för att rengöra ordentligt.  Sedan sköljer jag ut detta ordentligt också (plus ger hårbotten mer massage). Tillslut brukar jag he in balsam i ändarna på håret också för att det ska bli mjukt och fint  och inte trassla sig.

Vill ni läsa mer om balsammetoden och få bra tips, kika gärna in på Junes blogg!


No comments:

Post a Comment