Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.3

12/7 2011

Mitt hår | v.3


 

Denna vecka ha jag inte så mycket att säga om håret så det blir ett kort inlägg.

 

Det har fungerat mycket bra med balsammetoden och håret håller sig verkligen rent längre. Det är inte alls samma panik när man efter tre-fyra dagar inte har tvättat håret. Flera gånger när jag vill tvätta kroppen men inte håret så sätter jag bara upp håret i en boll mitt på huvudet och tvättat kroppen. Hade håret inte varit så långt och tagit så lång tid på sig att torka hade jag nog sköljt igenom det med vatten någon gång också för att fräsha upp lite mellan tvättarna, men det har fugnerat mycket bra ändå.

 

Jag dock ännu inte någon riktigt bra teknik för att massera in balsamet. Eftersom mitt hår är så långt blir det tungt och ivägen

när det är blött. Tekniken blir dock bättre vecka för vecka så snart borde det gå lättare.

 

En rolig kommentar jag fick från min mamma var "Vilket schampo använder du? Ditt hår ser så fint och glansigt ut nuförtiden. " Då fick jag förklara för henne att jag inte använder schampo alls utan bara balsam. :) Jag valde medvetet att inte berätta för så månag att jag använder denna metod just för att jag ville prova först innan jag uttlat mig om det. Nu har de fungerat mycket bra för mig och jag är väldigt glad att jag började med balsamet :)

 

 

No comments:

Post a Comment