Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.25~

12/12 2011

Mitt hår | v.25~

Jag har tappat räkningen på hur många veckor det har gått sedan jag började med balsammetoden. Jag har hållit på i ett halvår nu i alla fall och det känns fortfarande toppenbra!  Jag får hitta på något nytt att skriva som rubrik tror jag, haha.





Denna bild är från i lördags då jag hade provat att olja in hårbotten med ricinolja (blandad med lite kokosolja) och resten av håret med kokosolja. Jag gjorde detta på fredagkväll och sov sedan med oljorna i håret. För att inte få olja överallt så gjorde jag två flätor som jag sov i. Att få ut ricinolja hade jag hört skulle vara svårt men att ett trick var att massera in balsam i torrt hår innan duschen. Detta prövade jag men när jag tvättade det kändes det ändå lite oljigt så jag tog en sväng med min pojkväns godkända Weleda schampo. Oj, vad det löddrade och oj så stelt och strävt håret blev. Man glömmer bort hur strävt håret känns efter schamponering. Det är en helt annan känsla än när man använder bara balsam. Så fort jag hade sköljt ut schampot så öste jag på med balsam igen för att få det mjukt.  Men det är ändå inte samma sak att schamponera och sedan ta balsam som det är att bara använda balsammetoden. Håret blir så mycket mjukare med enbart balsam!



Om det blir någon effekt av riconoljan uppdaterar jag er om sedan, det behövs nog några omgångar innan något händer. Kokosoljan däremot har jag märkt en effekt av, nämligen ännu mjukare och lenare hår! Jag har bara använt det två gånger i håret och varje gång har det blivit riktigt underbart lent.






Jag fick en förfrågan om att göra en tutorial på den snurrade flätan, så det tänkte jag försöka så snart jag kan :)

No comments:

Post a Comment