Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.2

3/7 2011
Mitt hår | v.2


Håret efter tre dagar
Nu har jag använt mig av balsammetoden i ytterligare en vecka och jag måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd.

Denna bild ovan visar hur håret ser ut tredje dagen efter tvätt. Det håller sig fräscht väldigt länge och det blir inte lika fett kring hårbotten. Den fjärde dagen tvättade jag håret för då kändes hårbotten och det håret närmast för fett. Men topparna och själva håret håller sig fräscht ändå.


Det balsam jag använder.

Jag var lite rädd i början att mitt hår verkligen skulle bli extra fett och jobbigt de första veckorna, men det har verkligen klarat sig bra. Jag använder nästan inga produkter i mitt hår för styling och det kan nog påverka. Men man kan såklart använda styling produkter även när man kör på balsammetoden. Man måste då bara kolla på ingredienserna för att se så att allt är vattenlösligt (det vill säga att det inte innehåller några silikoner).  Jag älskar att göra flätor av olika slag och för att det ska stanna kvar som jag vill så använder jag ett hårspray som är "godkänt". Det innehåller en uttorkande alkohol, men inget som inte är vattenlösligt. 


Det hårspray jag använder.

Det är inte så jobbigt eller krånligt att göra det här. De produkter man kan använda finns att köpa både på coop och ica eller andra varubutiker. Spana gärna in June's lista med produkter som man kan hitta i de flesta butiker.

Sedan vill jag bara visa min zick-zack fläta jag gjorde häromdagen. Jag hittade en tutorial på youtube för hur man gör den så om ni vill prova själva finns videon HÄR.


No comments:

Post a Comment