Friday, December 23, 2011

Mitt hår | v.16

10/10 2011

Mitt hår | v.16




Efter att June sammasatte sin no-poo lista fick jag många många besökare på min blogg! Väldigt roligt! :D Jag har själv hittat flera bloggar jag kommer att kika in i igen. Jag tycker det var ett väldigt bra initiativ och det blir så mycket roligare för oss bloggare att utbyta tips och liknande :)



Nu är jag inne på min sextonde vecka med balsammetoden och hur håret ser ut idag ser ni på bilden ovanför. Nu var det några dagar sedan jag tvättade det och därför åkte håret upp i en hästssvans. Det tycker jag är praktiskt efetrsom det bara är håret närmast hårbotten som blir fettigt. Mina toppar är väldigt torra och jag hat tänkt börja att använda ett leave-in balsam för att få lite fart på dem. Topparna är ju slingade en gång i tiden (februari 2009) och det verkar vara den delen av håret som samarbetar minst och är mest torr. Kanske en toppning av håret vore lämpligt? Hur vet man egentligen när man bör toppa håret? Eller kanske en regäl inpackning av håret är det bästa? Jag vet inte just nu så vi får se vad det blir. :)

No comments:

Post a Comment