Friday, December 23, 2011

Ett lockigt hår-inlägg

19/8 2011

Ett lockigt hår-inlägg

Jag älskar lockar men saknar en bra locktång. Därför provade jag en metod som tar betydligt längre än en locktång men lockarna blev härligt bra ändå.
Såhär gjorde jag:
Efter jag tvättat håret (på kvällen) blåste jag det lite halvtorrt med hårtorken sedan var det att rulla som gällde. Jag har inga papillotter eller hårrullar, så jag rullade runt två fingrar och sedan fäste håret med hårnålar på huvudet. Det tog ett litet tag och det var lite svårare bak på huvudet, men jag fick upp allt i alla fall.  När det var dags för att lägga sig och sova knöt jag en fyrkantig sjal av bomull runt huvudet så att håret och hårnålarna skulle hålla sig på plats.  På morgonen såg mitt hår ut såhär efter att ha spenderat natten i sjalen. 
Man se verkligen hur glansigt och fint håret blir med balsammetoden på den andra bilden som är tagen med blixt. Vid det här laget var hela håret torrt och jag tog ut hårnålarna en efter en. Resultatet blev såhär:
Detta är precis efter jag tagit ut hårnålarna och man kan se att det var vissa slingor som blev rakare än andra, men överlag tycker jag detta fungerade utmärkt. Det var inte så svårt att göra och att sova med sjalen gick jättebra.  Av någon anledning tog jag inga kort på ett färdigt stylat resultat, så dessa bilder får duga. Lockarna håller rätt bra måste jag säga. Idag, fredag (bilderna är från onsdag), så har jag stora fina lockar i topparna på mitt hår som gör att det ser fluffigt och härligt ut.  Jag kommer definitivt att göra detta igen! Man sparar sig oron från hårtängernas värme som skadar håret men man får lockigt hår som håller ändå. Visst, man kan inte veta resultatet i förväg och det kanske inte blir som man tänkt, men håret tar inte lika mycket skada.

No comments:

Post a Comment