Friday, December 23, 2011

En halv fläta

27/8 2011

En halv fläta


Detta är en halv fläta jag gjorde förra helgen. Jag älskar flätor men jag har varit lite dålig med att visa upp dem känner jag. Fler uppdateringar och flätinspiration kommer hädanefter att dyka upp i bloggen.
För att göra denna så börjar man göra en utbakad fläta på ena sidan av huvudet och fortsätter ned bakom nacken. Strax bakom örat fäster man flätan med en liten genomskinlig snodd och försöker få håret att smälta in med håret i snodden.
Jag kör fortfarande på balsammetoden, men det känns det som jag har börjat få slut på saker att berätta om håret. Det fungerar mycket bra för mig (vilket jag är jätteglad över) och jag rekomenderar det verkligen. Det är ungefär allt jag kommer på att säga för tillfället.
-----------
I did this braid last weekend and I do love braids. I'll try to update more often with different hair-do pictures.
To make this braid you start making a dutch braid and work it down and around you neck.  Fasten it with a rubber band and hide it in the hair that's loose. Done!

I'm still doing the no poo conditioner method with my hair and I know I haven't translated any of the other hair posts about this method so this is the first one. I basically wash my hair with only a conditioner (free from silicones, sulfates, drying alcohols and otehr bad things) and no schampoo. It works great with my hair! It rinses all of the fat our and leaves the hair smooth and silky. I'd recomend everybody to try it!

No comments:

Post a Comment