Friday, December 23, 2011

Crown Braid - Tutorial

9/12 2011

Crown Braid - Tutorial

Jag har nu försökt göra en tutorial för frisyren "crown braid" som jag är helt kär i. När man väl har fått upp håret så håller frisyren i många timmar och speciellt för mig som har långt hår, så slipper jag ha håret ivägen.


Videon blev utan ljud för låten jag la till är ett ljudspår som Sony Music Entertainment Japan inte har godkänt. Så kan det gå! Och jag laddade inte ens upp filmen på ett eget account utan på min pojkväns brorsas account, tusen tack phong!  Det var ju lite synd på ljudet men låten jag vill att ni skulle höra medans ni tittade på flätan var denna av Miliyah Kato. (men ni kan ju slå på egen musik medans ni tittar om ni vill ^^)



Till själva videon nu!







Jag försökte förklara med texten i videon, men är det något som är oklart så fråga på!  Har man kortare hår än jag så tror jag fortfarande det fungerar, bara man får med det hår man släpper ut mot slutet. :) Flätan på slutet behöver ju inte alls vara så lång som min blir. Sprayar man med hårspray håller sig frisyren väldigt länge (den håller bra utan hårspray också).



Det tar ett tag innan man lär sig hur man ska hålla händerna så fungerar det inte första gången, ge inte upp!



Lycka till!!

No comments:

Post a Comment